Lars 807© 807procuctions© 2018.

MediaCollege leerjaar 4 proiect 4 Wostok.

Het van oorsprong Russische drankje word nu ook in Duitsland en spoedig in Nederland op de markt gebracht, daarvoor is natuurlijk wel een nieuwe reclamecampagne voor nodig.
Onze taak was om deze priklimonade een eigen karakter te geven dat aansloot aan de doelgroep.

Het opkomen van het drankje in de USSR


Terug in 1973, het oude Rusland, op de Academy of "agricultural science".
op de afdeling alcohol vrije drankjes, bier brouwen en wijn maken ontwikkelden ze een nieuwe frisdrank.
De naam van het nieuwe drankje was "Baikal", En snel werd dit nieuwe drankje een favoriet.
Maar toen stortte de Sovjet Union in.
Russische inwoners schakelde over naar kapitalistische dranken uit het westen.
Baikai verdween langzaam uit de schappen door de verovering van de westerse drankjes.
Rond 1990 werd het haast onmogelijk Baikai nog te vinden, alleen in de grootte steden was Baikai nog tekoop.

Herboren in het oosten naar het westen.


BAIKAL word WOSTOK.
Er word nieuw even geblazen in het oude drankje, dit keer in berlein.
Meer precies in kreuzenberg. het was ontwikkeld door een nederlandsche fotograaf die bijna twee decennia in Moskou verbleef.
In de tijd dat hij daar zat ontwikkelde hij een smaak voor de limonade met de unieke smaak.

Geïnspireerd ging hij opzoek naar professor Lev Oganesyants, de directeur van The Institute in Moskou.
De professor was gecharmeerd door de aandacht om zijn drankje om het in het westen te introduceren, hij speelde een Groote rol in het ontwikkelen van WOSTOK.
Wanneer de fotograaf verhuisde van Moskou naar Berlijn kwam het idee van de nieuwe markt in Berlijn, het drankje uit het oosten verhuisde met hem mee naar het westen om een nieuwe start te maken.
In zijn studio Kreuzberg kreeg WOSTOK zijn naam, vormgeving, en smaak.
WOSTOK is 100% gemaakt in Duitsland.

Algemene doelgroep:


Veelal 25+ leeftijd, Marginaal meer mannen dan vrouwen, bewuste consument die het etiket van een product lezen om te kijken wat er precies in zit, maar niet militant reformhuis en organisch.
Mensen die liever producten kopen van een kleine organisatie, geen grootte zoals bijvoorbeeld Coca Cola.
Misschien een beetje links: antiglobalisme (Antiglobalisten verzetten zich radicaal tegen iedere vorm van globalisering) in het eigen consumptiepatroon.

grafisch

school

mediacollege

project

wostok

Bierviltje

cocktail

etiket

flyer

logo

poster

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop

MediaCollege leerjaar 4 proiect 2 Wreckline.

Deze product reeks help de gebruiker op weg om een geheel eigen gestyled product te creren.
We mochten een nieuwe Schoolagenda maken met toebehoren.
Ik was genspireerd door "Wreck this journal".
Het concept van deze lijn is dat je met hetzelfde product aan het eind van het jaar allemaal verschillen ziet tussen de agenda's en toebehoren van de gebruikers.
Niet n product is hetzelfde, het product 'is jou' geworden omdat 'jij' het heb gemaakt.

Kinderen zitten toch te tekenen in alles om het hun eigen te maken, waarom dan niet elke week een leuke opdracht geven als ze zich vervelen.

Elke week zit er weer een strip bij van "Pudding en Eekhoorn" die vaak ook te maken hebben met de opdracht die gegeven word.

grafisch

school

mediacollege

project

Wreckline

agenda

logo

etui

sticker

kaftpapier

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop

cv

MediaCollege leerjaar 4 project 6 afstudeer opdracht Cartoon Network.

We hadden onderzoek gedaan naar drie verschillende televisie kanalen, zoals informatie die de zender verschaft aan de kijker en de doelgroep.
Mij leek het erg interessant om een nieuwe huisstijl te creren voor Cartoon Network omdat het kijkcijfer aantal aan het terug lopen was.
Ik kreeg het idee om ook de zenders programmering te veranderen om een breder publiek kennis te laten maken en misschien oude kijkers weer terug te laten komen die op zijn gegroeid met Cartoon Network.
Met deze informatie heb ik het kanaal in tween gedeeld, een dag programma en een nacht programma.
Allebei met verschillende doelgroepen.
Overdag is de programmering gemaakt voor jongeren die nieuwe luchtige animatie cartoons wilt zien.
De avond programmering is bedoeld voor een doelgroep van 16 jaar en ouder met een breder assortiment aan programma's, dat kan variren tussen oude tekenfilms, geanimeerde speelfilms en zelfs Japanse geanimeerde series / films (anime).
Veel verschil in stijl om de kijker kennis te laten maken met verschillende animatie stijlen voor een volwassen publiek.
De dag programmering huisstijl is licht en kleurrijk in een spontaan en energiek, aan de andere kant is de nacht programmering mysterieus en kalm, om de kalmte te bewaren aan het Breede assortiment animaties.

grafisch

school

mediacollege

project

cartoonnetwork

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

folder

flyer

drukwerk

website

video

computer

facebook

indesign

photoshop

MediaCollege makingoff Cartoon Network.

Dit zijn een aantal foto's van het maken van de achtergrond kleuren van het afstudeer project Cartoon Network.
Alle verfspatten zijn echt gemaakt en het koste wat moeite om het allemaal goed te fotograferen en op te slaan omdat het snel brak, het mooiste effect heeft het als de verf nog glimt.
De materialen zijn verf en wasco, het laatste liet ik smelten met een haarföhn zo dat het naar beneden smelt en weer stolt.

grafisch

school

mediacollege

project

makingoff

concept

Cartoon

Network

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

drukwerk

website

video

computer

indesign

photoshop

Stage email/website banners.

Op mijn stage maakte we elke week een nieuwe mailing met aanbiedingen.
Om alles fris te houden maakte we elke week weer een andere opzet die te maken had met het product, dit was voor veel verschillende bedrijven in een groot aantal talen die vertaald moesten worden en opnieuw gestyled omdat het niet altijd paste.

grafisch

stage

intraco

mailing

banner

ontwerp

reclame

website

computer

indesign

photoshop

Stage website in Adobe Flash te maken.

Stage website in Adobe Flash te maken, maar helaas was dat rond de tijd dat browsers niet meer zeker wisten of ze nog Flash gingen ondersteunen, ik heb mijn tijd in HTML/CSS gestoken.
Het idee was om de content an de website in het rond te plaatsen en zo minimalistisch mogelijk werk/inhoud te laten zien.

grafisch

stage

futuredesign

flash

website

gif

animated

MediaCollege flash banner oefening leerjaar 1.

We moesten een reclame banner maken voor het font (lettertype) webwinkel FontShop.
Dit was in de vorm van een oefening, een reclame banner die niet boven de 200KB bestand groote uit kwam.
Het was toen nog gebruikelijk dat banners werden gemaakt en uitgebracht in Adobe Flash en alle browsers ondersteunde toen nog het .swf bestandstype dat daar bij hoorde.
Tegenwoordig worden flash bestanden niet meer ondersteund vanwege beveiliging problemen en de komst van HTML5.

grafisch

school

mediacollege

banner

reclame

oefening

computer

gif

flash

website

photoshop