Lars 807© 807procuctions© 2018.

Artiance pastel krijt oefening.

We mochten oefenen met pastel krijt, de opdracht was een gezegde op papier zetten dat jou aansprak.
Ik besloot het in een neon achtige sfeer te zetten op donker papier.
Doordat het goedkoper pastel krijtjes waren vervaagde het sneller maar dat vond ik juist een leuk effect krijgen en versterkte de kleuren en zorgde voor een gloed. Ik had geëxperimenteerd met verschillende lettertypes en effecten.

tekeningen

a3

artiance

poster

neon

pastel

krijt

gezegde

zwart

kleur

MediaCollege leerjaar 4 proiect 4 Wostok.

Het van oorsprong Russische drankje word nu ook in Duitsland en spoedig in Nederland op de markt gebracht, daarvoor is natuurlijk wel een nieuwe reclamecampagne voor nodig.
Onze taak was om deze priklimonade een eigen karakter te geven dat aansloot aan de doelgroep.

Het opkomen van het drankje in de USSR


Terug in 1973, het oude Rusland, op de Academy of "agricultural science".
op de afdeling alcohol vrije drankjes, bier brouwen en wijn maken ontwikkelden ze een nieuwe frisdrank.
De naam van het nieuwe drankje was "Baikal", En snel werd dit nieuwe drankje een favoriet.
Maar toen stortte de Sovjet Union in.
Russische inwoners schakelde over naar kapitalistische dranken uit het westen.
Baikai verdween langzaam uit de schappen door de verovering van de westerse drankjes.
Rond 1990 werd het haast onmogelijk Baikai nog te vinden, alleen in de grootte steden was Baikai nog tekoop.

Herboren in het oosten naar het westen.


BAIKAL word WOSTOK.
Er word nieuw even geblazen in het oude drankje, dit keer in berlein.
Meer precies in kreuzenberg. het was ontwikkeld door een nederlandsche fotograaf die bijna twee decennia in Moskou verbleef.
In de tijd dat hij daar zat ontwikkelde hij een smaak voor de limonade met de unieke smaak.

Geïnspireerd ging hij opzoek naar professor Lev Oganesyants, de directeur van The Institute in Moskou.
De professor was gecharmeerd door de aandacht om zijn drankje om het in het westen te introduceren, hij speelde een Groote rol in het ontwikkelen van WOSTOK.
Wanneer de fotograaf verhuisde van Moskou naar Berlijn kwam het idee van de nieuwe markt in Berlijn, het drankje uit het oosten verhuisde met hem mee naar het westen om een nieuwe start te maken.
In zijn studio Kreuzberg kreeg WOSTOK zijn naam, vormgeving, en smaak.
WOSTOK is 100% gemaakt in Duitsland.

Algemene doelgroep:


Veelal 25+ leeftijd, Marginaal meer mannen dan vrouwen, bewuste consument die het etiket van een product lezen om te kijken wat er precies in zit, maar niet militant reformhuis en organisch.
Mensen die liever producten kopen van een kleine organisatie, geen grootte zoals bijvoorbeeld Coca Cola.
Misschien een beetje links: antiglobalisme (Antiglobalisten verzetten zich radicaal tegen iedere vorm van globalisering) in het eigen consumptiepatroon.

grafisch

school

mediacollege

project

wostok

Bierviltje

cocktail

etiket

flyer

logo

poster

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop

MediaCollege leerjaar 4 proiect 3 Groninger Museum.

Het Groninger Museum was toe aan een nieuwe huisstijl en voor deze opdracht mochten de een nieuw logo / gevelbelettering, bewegwijzering en briefpapier ontwerpen om het museum weer een frisse blik te geven.
De ingang van het museum is spectaculair en dat heb ik verwerkt in mijn huisstijl.
De ingang is verbonden aan een loopbrug dat over het water loopt en is een verbinding stuk van de twee land delen.
Het nieuwe logo benadrukt dit compleet omdat het mee beweegt met de mensen die er langs lopen of fietsen, het museum is in beweging.
Het Groote variatie aan werk dat in het museum hangt word benadrukt met de transparante kleurvlakken die zonder elkaar niet de goede kleur kunnen weergeven, ze hebben elkaar nodig.

grafisch

school

mediacollege

project

Groninger

Museum

huisstijl

briefpapier

poster

logo

bewijzenring

drukwerk

computer

indesign

photoshop

cv

MediaCollege leerjaar 4 project 6 afstudeer opdracht Cartoon Network.

We hadden onderzoek gedaan naar drie verschillende televisie kanalen, zoals informatie die de zender verschaft aan de kijker en de doelgroep.
Mij leek het erg interessant om een nieuwe huisstijl te creren voor Cartoon Network omdat het kijkcijfer aantal aan het terug lopen was.
Ik kreeg het idee om ook de zenders programmering te veranderen om een breder publiek kennis te laten maken en misschien oude kijkers weer terug te laten komen die op zijn gegroeid met Cartoon Network.
Met deze informatie heb ik het kanaal in tween gedeeld, een dag programma en een nacht programma.
Allebei met verschillende doelgroepen.
Overdag is de programmering gemaakt voor jongeren die nieuwe luchtige animatie cartoons wilt zien.
De avond programmering is bedoeld voor een doelgroep van 16 jaar en ouder met een breder assortiment aan programma's, dat kan variren tussen oude tekenfilms, geanimeerde speelfilms en zelfs Japanse geanimeerde series / films (anime).
Veel verschil in stijl om de kijker kennis te laten maken met verschillende animatie stijlen voor een volwassen publiek.
De dag programmering huisstijl is licht en kleurrijk in een spontaan en energiek, aan de andere kant is de nacht programmering mysterieus en kalm, om de kalmte te bewaren aan het Breede assortiment animaties.

grafisch

school

mediacollege

project

cartoonnetwork

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

folder

flyer

drukwerk

website

video

computer

facebook

indesign

photoshop

MediaCollege makingoff Cartoon Network.

Dit zijn een aantal foto's van het maken van de achtergrond kleuren van het afstudeer project Cartoon Network.
Alle verfspatten zijn echt gemaakt en het koste wat moeite om het allemaal goed te fotograferen en op te slaan omdat het snel brak, het mooiste effect heeft het als de verf nog glimt.
De materialen zijn verf en wasco, het laatste liet ik smelten met een haarföhn zo dat het naar beneden smelt en weer stolt.

grafisch

school

mediacollege

project

makingoff

concept

Cartoon

Network

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

drukwerk

website

video

computer

indesign

photoshop

MediaCollege Moeibius cover.

Het was een leuke maar redelijk moeilijke opdracht van Peter de Vries om een comic voorblad te maken.
Het moeilijk was ook dat klasgenoten elkaar een cijfer moesten geven en bekritiseren, ik had er teveel detail en kleur in gemaakt, plus het had een te ruime compositie.
Het was dus niet 100% een stripboek cover, Maar dit waren geweldige opdrachten waar ik volop van genoot omdat je anders moet denken dat je normaal doet en je in moet denken in de stijl van een comic.

grafisch

school

mediacollege

moeibius

cover

poster

drukwerk

computer

photoshop

Lettertype Poster opdracht MediaCollege

We kregen de opdracht om een informatieve poster te maken, we kregen daarvoor een lettertype uitgereikt waar we mee moesten werken.
Naast de lettertype informatie moest het ook een persoonlijk project worden, het moest gemaakt worden zodat het iets over over jezelf verteld, wat je interesseert.
Voor mij was het lettertype Times New Roman uitgezocht.

Omdat ik van pudding houd heb ik het lettertype in het groot geschreven, gemaakt van een groot aantal pudding bakjes.
Alle foto's die dat opleverde heb ik daarna in allerlei verschillende computer programma's geopend en een decor gemaakt van mijn werkruimte om het een volledig persoonlijke touch te geven.
Op de achterkant staan weetjes over typografie die we in de lessen hadden doorgenomen.

grafisch

school

mediacollege

project

poster

a2

computer

indesign

photoshop