Lars 807© 807procuctions© 2018.

MediaCollege leerjaar 4 proiect 4 Wostok.

Het van oorsprong Russische drankje word nu ook in Duitsland en spoedig in Nederland op de markt gebracht, daarvoor is natuurlijk wel een nieuwe reclamecampagne voor nodig.
Onze taak was om deze priklimonade een eigen karakter te geven dat aansloot aan de doelgroep.

Het opkomen van het drankje in de USSR


Terug in 1973, het oude Rusland, op de Academy of "agricultural science".
op de afdeling alcohol vrije drankjes, bier brouwen en wijn maken ontwikkelden ze een nieuwe frisdrank.
De naam van het nieuwe drankje was "Baikal", En snel werd dit nieuwe drankje een favoriet.
Maar toen stortte de Sovjet Union in.
Russische inwoners schakelde over naar kapitalistische dranken uit het westen.
Baikai verdween langzaam uit de schappen door de verovering van de westerse drankjes.
Rond 1990 werd het haast onmogelijk Baikai nog te vinden, alleen in de grootte steden was Baikai nog tekoop.

Herboren in het oosten naar het westen.


BAIKAL word WOSTOK.
Er word nieuw even geblazen in het oude drankje, dit keer in berlein.
Meer precies in kreuzenberg. het was ontwikkeld door een nederlandsche fotograaf die bijna twee decennia in Moskou verbleef.
In de tijd dat hij daar zat ontwikkelde hij een smaak voor de limonade met de unieke smaak.

Geïnspireerd ging hij opzoek naar professor Lev Oganesyants, de directeur van The Institute in Moskou.
De professor was gecharmeerd door de aandacht om zijn drankje om het in het westen te introduceren, hij speelde een Groote rol in het ontwikkelen van WOSTOK.
Wanneer de fotograaf verhuisde van Moskou naar Berlijn kwam het idee van de nieuwe markt in Berlijn, het drankje uit het oosten verhuisde met hem mee naar het westen om een nieuwe start te maken.
In zijn studio Kreuzberg kreeg WOSTOK zijn naam, vormgeving, en smaak.
WOSTOK is 100% gemaakt in Duitsland.

Algemene doelgroep:


Veelal 25+ leeftijd, Marginaal meer mannen dan vrouwen, bewuste consument die het etiket van een product lezen om te kijken wat er precies in zit, maar niet militant reformhuis en organisch.
Mensen die liever producten kopen van een kleine organisatie, geen grootte zoals bijvoorbeeld Coca Cola.
Misschien een beetje links: antiglobalisme (Antiglobalisten verzetten zich radicaal tegen iedere vorm van globalisering) in het eigen consumptiepatroon.

grafisch

school

mediacollege

project

wostok

Bierviltje

cocktail

etiket

flyer

logo

poster

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop

KABK intake motivatie_project.

Het KABK vroeg voor de intake een project dat liet zien dat je graag op de school wou komen.
ik wilden graag opvallen dus ik maakte dit 3d werk.
Je moest je spullen opstellen in een gang en uitleg geven over je werk tegen de intake interviewers, als je langs mijn werk liep zag je de tekst veranderen.
Dankzij dit ontwerp viel het wel op.

grafisch

school

kabk

project

807

logo

ontwerp

glas

print

video

a3

lijst

807 logo in beton.

We hadden nog wat beton over na een project in de tuin, dus waarom niet wat leuks doen met het overgebleven materiaal?
voor de gein een tegel proberen te maken met 807 er in. altijd leuk om met verschillende materiaalen te experimenteren.
Het gaf een leuk ruw uiterlijk maar veel te broos om te gebruiken.

grafisch

807

logo

ontwerp

beton

hout

tegel

MediaCollege leerjaar 4 proiect 3 Groninger Museum.

Het Groninger Museum was toe aan een nieuwe huisstijl en voor deze opdracht mochten de een nieuw logo / gevelbelettering, bewegwijzering en briefpapier ontwerpen om het museum weer een frisse blik te geven.
De ingang van het museum is spectaculair en dat heb ik verwerkt in mijn huisstijl.
De ingang is verbonden aan een loopbrug dat over het water loopt en is een verbinding stuk van de twee land delen.
Het nieuwe logo benadrukt dit compleet omdat het mee beweegt met de mensen die er langs lopen of fietsen, het museum is in beweging.
Het Groote variatie aan werk dat in het museum hangt word benadrukt met de transparante kleurvlakken die zonder elkaar niet de goede kleur kunnen weergeven, ze hebben elkaar nodig.

grafisch

school

mediacollege

project

Groninger

Museum

huisstijl

briefpapier

poster

logo

bewijzenring

drukwerk

computer

indesign

photoshop

cv

MediaCollege leerjaar 4 proiect 2 Wreckline.

Deze product reeks help de gebruiker op weg om een geheel eigen gestyled product te creren.
We mochten een nieuwe Schoolagenda maken met toebehoren.
Ik was genspireerd door "Wreck this journal".
Het concept van deze lijn is dat je met hetzelfde product aan het eind van het jaar allemaal verschillen ziet tussen de agenda's en toebehoren van de gebruikers.
Niet n product is hetzelfde, het product 'is jou' geworden omdat 'jij' het heb gemaakt.

Kinderen zitten toch te tekenen in alles om het hun eigen te maken, waarom dan niet elke week een leuke opdracht geven als ze zich vervelen.

Elke week zit er weer een strip bij van "Pudding en Eekhoorn" die vaak ook te maken hebben met de opdracht die gegeven word.

grafisch

school

mediacollege

project

Wreckline

agenda

logo

etui

sticker

kaftpapier

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop

cv

MediaCollege leerjaar 4 project 6 afstudeer opdracht Cartoon Network.

We hadden onderzoek gedaan naar drie verschillende televisie kanalen, zoals informatie die de zender verschaft aan de kijker en de doelgroep.
Mij leek het erg interessant om een nieuwe huisstijl te creren voor Cartoon Network omdat het kijkcijfer aantal aan het terug lopen was.
Ik kreeg het idee om ook de zenders programmering te veranderen om een breder publiek kennis te laten maken en misschien oude kijkers weer terug te laten komen die op zijn gegroeid met Cartoon Network.
Met deze informatie heb ik het kanaal in tween gedeeld, een dag programma en een nacht programma.
Allebei met verschillende doelgroepen.
Overdag is de programmering gemaakt voor jongeren die nieuwe luchtige animatie cartoons wilt zien.
De avond programmering is bedoeld voor een doelgroep van 16 jaar en ouder met een breder assortiment aan programma's, dat kan variren tussen oude tekenfilms, geanimeerde speelfilms en zelfs Japanse geanimeerde series / films (anime).
Veel verschil in stijl om de kijker kennis te laten maken met verschillende animatie stijlen voor een volwassen publiek.
De dag programmering huisstijl is licht en kleurrijk in een spontaan en energiek, aan de andere kant is de nacht programmering mysterieus en kalm, om de kalmte te bewaren aan het Breede assortiment animaties.

grafisch

school

mediacollege

project

cartoonnetwork

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

folder

flyer

drukwerk

website

video

computer

facebook

indesign

photoshop

MediaCollege makingoff Cartoon Network.

Dit zijn een aantal foto's van het maken van de achtergrond kleuren van het afstudeer project Cartoon Network.
Alle verfspatten zijn echt gemaakt en het koste wat moeite om het allemaal goed te fotograferen en op te slaan omdat het snel brak, het mooiste effect heeft het als de verf nog glimt.
De materialen zijn verf en wasco, het laatste liet ik smelten met een haarföhn zo dat het naar beneden smelt en weer stolt.

grafisch

school

mediacollege

project

makingoff

concept

Cartoon

Network

cartoon

network

wasco

verf

huisstijl

briefpapier

poster

logo

drukwerk

website

video

computer

indesign

photoshop

Stage product fotografie/photoshop.

Op mijn stage bij Intraco Trading heb ik veel producten moeten fotograferen in een licht studio.
Wanneer de foto's waren genomen moest ik ze bewerken om de goede licht balans te krijgen en soms verschillende kleuren producten te maken.
Er moesten ook verschillende logo's er op gefotoshopt worden.

grafisch

stage

intraco

fotografie

foto

computer

photoshop

logo

bewerken

cv

Stage "Your Logo" product ontwerp voorbeelden photoshop.

Op mijn stage mocht ik veel producten fotograferen en bewerken, daarop moesten dan voorbeeld logo's op komen.
De klant kon dan goed zien hoe het product er kwam uit te zien en waar het logo van het bedrijf zich bevond op het product.
Daarvoor moesten ook meerdere voorbeeld logo's voor komen om het er verfrissend uit te laten zien.
We waren constant bezig weer nieuwe versies te maken van "Your Logo".
Bij elk gefotografeerd product moest er een logo op de plaats komen waar die als het bedrukt werd ook zou zitten, in dezelfde grote en kleur vervaging bijvoorbeeld bij een transparant product.

grafisch

stage

intraco

logo

yourlogo

ontwerp

fotografie

banner

reclame

computer

indesign

photoshop

cv

MediaCollege opdracht leerjaar 2 proiect 4 Ireader.

We kregen de opdracht om een huisstijl te maken voor een niet bestaand product genaamd Ireader.
Dat product was met een speciale eigenschap: uitkap telefoon waar je e-books op kon lezen omdat het scherm dus dubbel zo groot was.
Ik had het idee om de eigenschap dat je "overal en in het donker kan lezen" te benadrukken.
Dat wou ik bereiken door middel van een personage die in een publieke omgeving de tijd vergat omdat hij de tijd volkomen vergeten was en zo opgaat in het lezen niet doorhad dat iedereen al lang weg was.
Het logo heb ik erg simplistisch maar mysterieus gemaakt met hoog contrast.
Het logo Valt op en zorgt dat de klant meer wilt weten over dit bepaald product.
Ook de verpakking is simplistisch er staat niets teveel op.

grafisch

school

mediacollege

project

ireader

mobiel

logo

icoon

computer

indesign

photoshop

zwart

wit

cv

MediaCollege ireader concept schetsen.

We kregen de opdracht om een huisstijl te maken voor een niet bestaand product genaamd Ireader.
Dat product was met een speciale eigenschap: uitkap telefoon waar je e-books op kon lezen omdat het scherm dus dubbel zo groot was.
Ik had het idee om de eigenschap dat je "overal en in het donker kan lezen" te benadrukken.
Dat wou ik bereiken door middel van een personage die in een publieke omgeving de tijd vergat omdat hij de tijd volkomen vergeten was en zo opgaat in het lezen niet doorhad dat iedereen al lang weg was.
Het logo heb ik erg simplistisch maar mysterieus gemaakt met hoog contrast.
Het logo Valt op en zorgt dat de klant meer wilt weten over dit bepaald product.
Het was erg leuk om op locatie te fotograferen en ideen op te doen.

grafisch

school

mediacollege

project

ireader

mobiel

logo

schetsen

concept

icoon

computer

indesign

photoshop

zwart

wit

kleur

MediaCollege leerjaar 2 project 3 Scholten huistijl.

Het Mediacollege gat de opdracht om een compleet nieuwe huisstijl te maken voor een bedrijf naar keuze.
Samen met een klasgenoot zochten we een bedrijf uit en vroegen hun goedkeuring om informatie te vergaren voor het project.
Ieder van ons moest afzonderlijk werken en onze verschillende huisstijlen presenteren.

grafisch

mediacollege

huisstijl

scholten

vissitekaart

briefpapier

logo

a3

a4

precenteren

Logo's met andere betekenis.

We moesten een logo maken maar dan het omgedraaide waar het bedrijf/organisatie voor staat maar met behoud van de stijl.
Heel leuke opdracht omdat je toch moet zorgen dat het logo in een oog opslag herkenbaar is van het origineel.

grafisch

school

mediacollege

a3

logo

kleur

marker