Lars 807© 807procuctions© 2018.

MediaCollege leerjaar 4 proiect 4 Wostok.

Het van oorsprong Russische drankje word nu ook in Duitsland en spoedig in Nederland op de markt gebracht, daarvoor is natuurlijk wel een nieuwe reclamecampagne voor nodig.
Onze taak was om deze priklimonade een eigen karakter te geven dat aansloot aan de doelgroep.

Het opkomen van het drankje in de USSR


Terug in 1973, het oude Rusland, op de Academy of "agricultural science".
op de afdeling alcohol vrije drankjes, bier brouwen en wijn maken ontwikkelden ze een nieuwe frisdrank.
De naam van het nieuwe drankje was "Baikal", En snel werd dit nieuwe drankje een favoriet.
Maar toen stortte de Sovjet Union in.
Russische inwoners schakelde over naar kapitalistische dranken uit het westen.
Baikai verdween langzaam uit de schappen door de verovering van de westerse drankjes.
Rond 1990 werd het haast onmogelijk Baikai nog te vinden, alleen in de grootte steden was Baikai nog tekoop.

Herboren in het oosten naar het westen.


BAIKAL word WOSTOK.
Er word nieuw even geblazen in het oude drankje, dit keer in berlein.
Meer precies in kreuzenberg. het was ontwikkeld door een nederlandsche fotograaf die bijna twee decennia in Moskou verbleef.
In de tijd dat hij daar zat ontwikkelde hij een smaak voor de limonade met de unieke smaak.

Geïnspireerd ging hij opzoek naar professor Lev Oganesyants, de directeur van The Institute in Moskou.
De professor was gecharmeerd door de aandacht om zijn drankje om het in het westen te introduceren, hij speelde een Groote rol in het ontwikkelen van WOSTOK.
Wanneer de fotograaf verhuisde van Moskou naar Berlijn kwam het idee van de nieuwe markt in Berlijn, het drankje uit het oosten verhuisde met hem mee naar het westen om een nieuwe start te maken.
In zijn studio Kreuzberg kreeg WOSTOK zijn naam, vormgeving, en smaak.
WOSTOK is 100% gemaakt in Duitsland.

Algemene doelgroep:


Veelal 25+ leeftijd, Marginaal meer mannen dan vrouwen, bewuste consument die het etiket van een product lezen om te kijken wat er precies in zit, maar niet militant reformhuis en organisch.
Mensen die liever producten kopen van een kleine organisatie, geen grootte zoals bijvoorbeeld Coca Cola.
Misschien een beetje links: antiglobalisme (Antiglobalisten verzetten zich radicaal tegen iedere vorm van globalisering) in het eigen consumptiepatroon.

grafisch

school

mediacollege

project

wostok

Bierviltje

cocktail

etiket

flyer

logo

poster

drukwerk

website

limonade

computer

indesign

photoshop